Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Apie katedrą

 
Aviacinės mechanikos katedra įsteigta 1993 m. kovo mėn. Mechanikos fakultete. Pradžioje ji vadinosi Aviainžinerijos katedra. Mechanikos fakulteto dekano prof. M. Mariūno iniciatyva buvo sudaryta aviacinės mechanikos inžinierių ruošimo programa, pagal kurią pirmųjų dviejų kursų studentai, būsimieji aviacijos mechanikai, studijavo tas pačias disciplinas kartu su kitais mechanikos fakulteto studentais. Pradedant trečiuoju kursu kiekvieną semestrą buvo įvesta vis daugiau aviacinės specialybės disciplinų, kurias dėstė daugiausia aviakompanijos AB „Lietuvos avialinijos“ (šiuo metu AB „FL Technics“) dirbantieji aviacijos specialistai.

Nuo 1993 m. rudens semestro katedra pervadinta į Aviacinės mechanikos katedrą. 1994 m. Rektorato sprendimu Aviacinės mechanikos katedra buvo perduota Aviacijos institutui.  

Aviacinės mechanikos katedra yra profilinė, apimanti pagrindines aviacinės mechanikos sritis – orlaivius ir jų variklius. AM katedroje dėstomos pagrindinės disciplinos: aviacijos pagrindai, aerodinamika, skrydžių dinamika, orlaivių konstrukcijų mechanika, aviacinių variklių teorija, aviacinių variklių konstrukcijos pagrindai, orlaivių techninė diagnostika, orlaivių techninė priežiūra, aviacinių prietaisų pagrindai, lėktuvų projektavimas.

Aviacinės mechanikos specialistams rengti kviečiami kvalifikuoti VGTU, aviacijos specialistai – profesoriai ir habilituoti daktarai, docentai ir mokslų daktarai, lektoriai, asistentai, nemaža jų dalis turi bazinį aviacinį išsilavinimą ( žr. Darbuotojai).

Stojantiems į VGTU AGAI aviacinės mechanikos studijų programą galioja bendra stojimo į VGTU tvarka.

1993 – 1996 m Aviacinės mechanikos katedroje rengiami šios studijų programos bakalaurai ir diplomuoti inžinieriai.

Nuo 1997 m. ir dabar Aviacinės mechanikos katedroje rengiami šios studijų programos bakalaurai ir magistrai.
 
Per 1993-2016 metų laikotarpį išleistos 23 bakalaurų laidos - baigė mokslus 345 bakalaurai, trys aviacijos inžinierių – mechanikų laidos – baigė 22 diplomuoti inžinieriai ir išleista šešiolika magistrantų laidų - baigė mokslus 100 magistrų.

Baigę studijas, gali dirbti mokslo ir projektavimo įstaigose, gamybinėse ir aviacinę techniką eksploatuojančiose organizacijose arba karinėse oro pajėgose. Dauguma baigusiųjų aviacinės mechanikos studijas dirba pagal specialybę. Įgytas universitetinis išsilavinimas suteikia galimybę dirbti daugelyje veiklos sričių. Mūsų absolventai dirba įvairiose Lietuvos aviakompanijose, karinėse oro pajėgose. Vidaus reikalų ministerijos aviacijos dalinyje, studijuoja magistratūroje, doktorantūroje, atlieka Jurgio Kairio orlaivių priežiūrą. Pastaruoju metu vis daugiau įsijungia į pedagoginį darbą ruošiant aviacijos mechanikos jaunus specialistus.

Nuo 2003 metų Aviacinės mechanikos katedra turi Aviacinės mechanikos mokomąją laboratoriją (žr. Padaliniai). Dabar studentai išklausę teorijos kursą gali visa tai pamatyti ir išbandyti praktiškai, ko lig šiol nebuvo.

Aviacija – viena sudėtingiausių, sparčiai besivystančių, atsakingiausių ir įdomiausių žmogaus veiklos sričių.  Todėl dideli reikalavimai keliami ne tik pilotams ir skrydžių vadovams, bet ir aviacinės mechanikos specialistams. Aviacinė technika nors ir kokio lygio bebūtų, ji visuomet turi būti kvalifikuotai eksploatuojama, prižiūrima.Technikos gamintojų išleidžiamos instrukcijos, nurodymai, taisyklės ir kita praktinė medžiaga yra pagrindas aviacinės mechanikos specialistų aviacinės technikos priežiūrai. Šiems specialistams reikia turėti nemažai teorinių ir praktinių žinių, darbo įgūdžių.
 
Kiekviena aviacinė profesija reikalauja nepaliaujamai mokytis, gilintis į savo srities veiklos paslaptis, kelti savo kvalifikaciją. Patyrimas įgyjamas atliekant praktikas aviacinėse įmonėse.
    • Puslapio administratoriai:
    • Elvita Marcinkevičienė
    • Gediminas Braziulis
    • Jovita Žeimytė