Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Apie katedrą

 
Aviacijos specialistų kvalifikacijos tobulinimo centras (ASKTC) yra Antano Gustaičio Aviacijos instituto (AGAI) padalinys, kurio pagrindinė veikla yra aviacijos specialistų mokymas kvalifikacijai gauti ir įgytoms žinioms atnaujinti.
 
ASKTC organizuojamų aviacinių mokymų profilis nuolat atnaujinamas, atsižvelgiant į poreikį. Mokymo kursų programos yra patvirtintos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), ir mokymą atlieka CAA pripažinti dėstytojai bei instruktoriai. Siekiant paruošti aukščiausios kvalifikacijos specialistus ASKTC glaudžiai bendradarbiaujama ir mokymui pasiteikia geriausius VĮ „Oro navigacija“, oro bendrovių, oro uostų bei kitų aviacijos įmonių specialistus.
 
ASKTC kursus baigę specialistai sėkmingai darbuojasi Karinėse oro pajėgose, VĮ „Oro Navigacija“, Valstybinėje sienos apsaugos tarnyboje, oro uostuose, oro bendrovėse, aeroklubuose ir kitose aviacijos įmonėse bei organizacijose. Mokymo kursus ASKTC yra baigę ne tik mūsų šalies specialistai, bet ir kitų valstybių pilotai. 

ASKTC kursai pagal klausytojų užsakymus vyksta lietuvių, rusų ar anglų kalbomis.
Baigusiems kursus yra išduodami mokymo kursų baigimo pažymėjimai.
Atsižvelgiant į ASKT centro galimybes ir Jūsų poreikius, galime organizuoti reikiamus kursus Jums priimtinu laiku.
 
AGAI naujienos: 
Norėdami gauti išsamesnę informaciją, prašome parašyti mums el.paštu asktc@vgtu.lt
arba skambinti tel. (8-5) 274 49 35
arba atvykti į mūsų centrą adresu Rodūnios kelias 30,Vilnius, 21 kab.
   1. Pilotų mėgėjų rengimas (PPL).
   2. Avialinijų transporto pilotų teorinių kursų rengimas (ATPL).
   3. Pilotų skrydžių pagal prietaisus IR kvalifikacijai gauti rengimas.
   4. Pilotų instruktorių FI(A), CRI(A) ir IRI(A) rengimas.
   5. Pilotų mokymas vizualiųjų naktinių skrydžių reitingui (VFRN) gauti.
   6. Pilotų permokymas skraidyti MEP orlaivių klasės lėktuvais.
   7. Skrydžių vadovų rengimas.
   8. Aviacinės anglų kalbos mokymas ICAO 4 kalbos lygiui pasiekti.
   9. Testavimas anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti pagal ICAO nustatytus kriterijus.
  10. Daugianarės įgulos sąveikos mokymai (MCC).
  11. Mokymai sąveikos daugianarėje įguloje instruktoriaus kvalifikacijai gauti (MCCI (A)).
  12. FNPT II MCC tipo skrydžių treniruoklių instruktoriaus mokymai.
  13. Skrydžių koordinatorių rengimas.
  14. Orlaivių Cessna 152, Cessna 172 tipo kvalifikacijos teorijos ir praktikos mokymai techniniam personalui.
  15. Kursai aerodromų priežiūros specialistams.
  16. Leidimui palaikyti radijo ryšį anglų k. vizualiems skrydžiams gauti.
 
 
  Praktinis mokymas: skrydžiai Cessna 152, Cessna 172 S, Piper Seneca V (34-220T), Sraigtasparniai Cabri G2, FNPT II MCC.
  Teorinis mokymas: specialiai pritaikytose VGTU AGAI auditorijose.
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
 
Tarptautinė Civilinės aviacijos organizacija (toliau – ICAO) pripažino, kad kalbos mokėjimas yra labai svarbus faktorius, užtikrinant skrydžių saugą.Dėlšios priežasties ICAO parengė kalbos mokėjimo reikalavimus, kurie išdėstyti Tarptautinės Civilinės Aviacijos Konvencijos (Čikagos konvencija) 1 priede bei ICAO Kalbos įgūdžių reikalavimų įgyvendinimo vadove ir jo prieduose (Doc 9835-AN/453).
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublika yra ICAO narė, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) savo veikloje vadovaujasi ICAO standartais ir rekomendacijomis. Siekdama įgyvendinti ICAO reikalavimusdėlkalbos mokėjimo, CAA patvirtino kalbų mokyklos ,,Lingua perfecta“ parengtą testą pilotams Anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti – TAEP – Test of Aviation English for Pilots.
 
 PILOTŲ ANGLŲ KALBOS ŽINIŲ VERTINIMO EGZAMINO (TESTO) TVARKA
 1. Testo metu bus nustatyti šių šešių gebėjimų lygiai:
-          tartis (tarimas, kirčiavimas, intonacija, akcentas);
-          konstrukcijos (gramatinės konstrukcijos ir sakinių sudarymas, struktūra);
-          žodynas (žodyno apimtis, gebėjimas perfrazuoti);
-          kalbos rišlumas (kalbėjimo laisvumas, tempas);
-          suvokimas (kito kalbančiojo minčių supratimas);
-          bendravimas (laisvumas, reakcija, informatyvumas, pokalbio palaikymas).
2. Kiekvienas gebėjimas bus vertinama atskirai balais nuo 1 iki 6. Bendras testo įvertinimo balas, kad testas būtų išlaikytas, turi būti ne žemesnis kaip 4.
3. Bendras testo įvertinimo balas apskaičiuojamas, pagal žemiausią balą, gautą už atskirus gebėjimus. Pavyzdžiui, jeigu tartis, konstrukcijos, žodynas, kalbos rišlumas bus įvertinti 6, o bendravimas ir suvokimas – 3, tai bendras testo įvertinimo balas bus 3.
4. Testas susideda iš trijų dalių. Visų trijų testo dalių metu bus vertinami visi šeši aukščiau nurodyti gebėjimų lygiai.
5. Pirmosios dalies – pokalbio – metu užduodami keli bendro pobūdžio klausimai apie UŽSAKOVĄ, jo darbą, įpročius, prašoma pateikti savo nuomonę vienu ar kitu klausimu. Šios dalies trukmė: 4 – 5 minutės.
6. Antrosios dalies – klausymo – metu pateikiamos klausymui nestandartinės radijo ryšio situacijos. Pirmiausia pateikiamos išklausyti 6 situacijos (kiekviena atskirai) ir prašoma šias situacijas pakomentuoti. Po to pateikiamos dar 3 situacijos. Išklausius pastarųjų trijų situacijų (kiekvienos atskirai) pirmąją dalį vėl prašoma pakomentuoti situaciją, užduoti klausimus. Po to UŽSAKOVUI bus pateikiama klausymui antroji situacijos dalis ir jam reikės patarti kaip išspręsti išgirstą problemą. Šios dalies trukmė: apie 10 minučių.
7. Trečiosios dalies – pasakojimo ir diskusijos – metu vienas po kito pateikiami du su aviacija susiję paveikslėliai. Šiuos paveikslėlius reikia apibūdinti, pateikiant kuo daugiau informacijos, bus užduodami klausimai, plėtojama diskusija. Šios dalies trukmė: 5 – 7 minutės.
8. Testo metu egzaminuotojas anglų kalba pristatys visas užduotis, nurodys kiekvienos testo dalies pradžią ir pabaigą. Pageidaujant, prieš testo laikymą egzaminuotojas lietuviškai perskaitys instrukciją.
9. Visas testas įrašomas į garso laikmenas.
10. Atliekant testą, dalyvauja egzaminuotojas ir vertintojas. Vertintojas pildo vertinimo lapą, kuriame įrašo savo komentarus dėl kiekvieno gebėjimo. Vertinimo lapas pateikiamas susipažinimui kartu su pažymėjimu apie nustatytą anglų kalbos lygį.
11. Pažymėjimas išduodamas lietuvių / anglų kalbomis ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo testo laikymo dienos. Pažymėjime nurodomas nustatytas anglų kalbos lygis ir kiekvieno gebėjimo įvertinimas atskirai.
12. Atvykstant laikyti testo, Užsakovui būtina turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – pasą arba asmens tapatybės kortelę.
 
CAA patvirtintų anglų kalbos mokėjimo lygio įvertinimo egzaminuotojų sąrašas (pilotams):
            Nijolė Žegūnienė (egzaminuotojas, vertintojas) 
            Ilona Stankevičiūtė (egzaminuotojas, vertintojas)             Ana Melko (egzaminuotojas, vertintojas) 
            Leonas Judelevičius (egzaminuotojas, vertintojas)
Registruotis testui prašome el.paštu  asktc@vgtu.lt
Užsiregistravusiems bus paskirtas individualus laikas.
 
Anglų k. lygio vertinimo sutarčiai reikalingi asmens duomenys:
   Vardas, Pavardė, asmens kodas
   Adresas, telefonas, el.paštas

Testo dieną reikia turėti asmens dokumentą ir kvitą apie apmokejimą.

Įmonės rekvizitai: Vilniaus Gedimino technikos universitetas Saulėtekio al. 11, LT-10223Vilnius Įmonės kodas 111950243 AB SEB bankas Banko kodas 70440             a/s LT39 7044 0600 0031 7750 – LTL             a/s LT76 7044 0600 0031 7763 – kt.valiuta  SWIFT CBVILT2X Mokėjimo paskirtis - anglų k. testas Suma - 90 Eur  

Lėktuvai

Piper Seneca V
 
Variklio tipas Turbocharged Teledyne Continental TSIO-360-RB
Lėktuvo aukštis, m - 3.0 
Lėktuvo ilgis, m - 8.7 
Svoris tuščias, kg - 1541 
Maksimalus pakilimo svoris, kg - 2155 
Galingumas, hp - 2 х 220  
Kreiserinis greitis, km/h - 351 
Sparno mojis, m - 11.9 
Praktinis skrydžio aukštis, m - 7620 
Praktinis skrydžio nuotolis, km - 1533 
Degalų talpa, l - 462 
 
 Cessna-172
 
Sparno mojis, m - 11.0 
Lėktuvo ilgis, m - 8.28 
Lėktuvo aukštis, m - 2.72 
Sparno plotas, m2 - 16.17 
Svoris, kg: 
tuščias - 755 
Maksimalus skridimo - 1157 
Variklio tipas Textron Lycoming IO-L2A 
Galingumas, BHP - 1 х 180 pris 2700 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 302 
Kreiserinis greitis, km/h - 233 
Ekonominis greitis, km/h - 153 
Praktinis skridimo nuotolis, km - 1130 
Faktinės lubos, m - 4267 
Ekipažas, žm. - 1 
Keleiviai - 3
 
Cessna-152
 
Sparno mojis, m - 10.2 
Lėktuvo ilgis, m - 7.3 
Lėktuvo aukštis, m - 2.6 
Sparno plotas, m2 - 14.9 
Svoris, kg: 
tuščias - 490 
Maksimalus skridimo - 757 
Variklio tipas Lycoming O-235-L2C 
Galingumas, kWt - 1 х 110 
Maksimalus greitis, km/h - 204 
Kreiserinis greitis, km/h - 198 
Ekonominis greitis, km/h - 153 
Praktinis skridimo nuotolis, km - 768 
Maksimali kopimo sparta, m/min - 195 
Faktinės lubos, m - 4663 
Ekipažas, žm. - 1 
Keleiviai - 1
 
 

Sraigtasparniai

Sraigtasparnis Cabri G2
 
 
Sraigtasparnio ilgis, m - 6,31 
Sraigtasparnio aukštis, m - 2,5  
Sraigtasparnio plotis, m - 1,6 
Sraigto diametras, m - 7,2 
Svoris, kg: tuščias - 420 
Maksimalus skridimo - 700 
Variklio tipas Textron Lycoming O360-J2A 
Galingumas, BHP -  2650 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 240 
Kreiserinis greitis, km/h - 166  
Praktinis skridimo nuotolis, km - 700 
Ekipažas, žm. - 1 
Keleiviai - 1
 
Skrydžių praktikų bazę Kyviškėse papildė du nauji sraigtasparniai Cabri G2, kurie bus naudojami rengti kvalifikuotus sraigtasparnių pilotus. Tokius specialistus ruošianti VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto studijų programa bus pirmoji ir vienintelė Lietuvoje.
 
„Aviacijos rinkoje vis labiau ryškėja kvalifikuotų sraigtasparnių pilotų trūkumas – apie tai vis užsimindavo ir mūsų socialiniai partneriai iš valstybinių įstaigų. Naujieji sraigtasparniai leis pradėti naują veiklos etapą Lietuvos aviacijos istorijoje ir dar labiau sustiprinti pilotų rengimo lyderystę visoje Rytų Europoje“, – sako VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto direktorius Jonas Stankūnas.
 
Šiemet Prancūzijoje pagaminti mokomieji sraigtasparniai Cabri G2 sertifikuoti Europoje ir atitinka visus keliamus aviacinius reikalavimus. Vieno sraigtasparnio kaina – 1,43 milijono litų. Papildomai įsigyta jiems pritaikyta speciali įranga ir piloto bei orlaivius aptarnaujančių mechanikų mokymai. Pirkinys finansuotas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir VGTU lėšomis. Sraigtasparnių įsigijimu užbaigiamas svarbus VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto plėtros etapas: per penkerius metus į šiuolaikišką aerodrominę įrangą, 4 naujus lėktuvus, 2 sraigtasparnius ir skrydžių treniruoklį investuota 10,2 milijonų litų. Tolimesniuose VGTU instituto modernizavimo planuose – Kyviškių aerodromo renovacijos darbai, degalų saugyklos bei treniruoklių ir laboratorijų korpuso statybos.
 
 VGTU A. Gustaičio aviacijos institutas 2013 metais minėjo 20 veiklos metų jubiliejų. Per šį laikotarpį išleista daugiau nei 1 300 absolventų – lakūnų, skrydžių valdymo specialistų ir inžinierių. Institutas organizuoja jungtines studijų programas su Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija, taip pat rengia studijas anglų kalba. Instituto teorinio ir praktinio mokymo veiklos atitinka tarptautinių civilinių organizacijų ICAO, EASA ir EUROCONTROL standartų reikalavimus, tad absolventų kvalifikacija pripažįstama visame pasaulyje. Tai patvirtina ir Civilinės aviacijos administracijos išduoti sertifikatai. Šiuo metu VGTU A. Gustaičio aviacijos institutas eksploatuoja ne tik naujuosius sraigtasparnius, bet ir 11 vienmotorių bei 1 dvimotorį orlaivius – visais jais skraidyti mokosi būsimieji pilotai.  
 
 

Treniruoklis

FNPT II MCC treniruoklis
FNPT II MCC treniruoklis leidžia mokymo organizacijoms žymiai pagerinti ir atpiginti pilotų rengimo procesą. Pagal JAA/EASA reikalavimus, tokiu įrenginiu galima atlikti dalį praktinių skrydžių daugelyje pilotų mokymo programų ir tai leidžia stipriai sumažinti specialistų rengimo savikainą. Treniruoklį galima naudoti pradedant PPL licencijos programa ir baigiant MEP CPL (A) su IR ir daugianarės įgulos sąveikos mokymu MCC. Be to, tai puiki priemonė palaikyti kvalifikaciją nedaug skraidantiems pilotams. Šis treniruoklis naudojamas ir rengiant Lietuvos Karinių oro pajėgų pilotus bei keliant jų kvalifikaciją.
Šiuo treniruokliu galima imituoti C-172, PA-34, Beechcraft King Air (B200), Boeing 737 orlaivių skrydžius. Tokiu treniruokliu galima paįvairinti pilotų mokymo procesą imituojant avarines situacijas, kurių imitavimas skrendant lėktuvu techniškai neįmanomas ar net pavojingas. Treniruoklyje esanti pilotų kabinos įranga pasirinktinai imituoja kelis prietaisų ir avionikos tipus. Treniruoklis aprūpintas panoramine vaizdo sistema. Vizualiai atkartoti realūs oro uostų  kilimo ir tūpimo takai, pastatai, reljefai. Galima sumodeliuoti įvairias meteorologines sąlygas, metų bei paros laiką. Treniruoklį valdo 7 kompiuteriai. Šis treniruoklis tinka rengiant profesionalius pilotus, kurie toliau planuoja skraidyti aviakompanijose. Treniruoklyje yra 3 stambių oro uostų detalūs ir 12 bendro detalumo Europos oro uostų modeliai, kurie leidžia rengti įgulas skrydžiams į sudėtingus pagal skrydžio procedūras oro uostus.
Treniruoklis sertifikuotas Lietuvos Civilinės Aviacijos Administracijos, todėl mokymai šiame treniruoklyje pripažįstami visose ES valstybėse.
 
Pažintiniai skrydžiai treniruokliu FNPT II MCC
Pažintiniai skrydžiai skirti asmenims, planuojantiems studijuoti orlaivių pilotavimą ir norintiems prieš tai arčiau susipažinti su orlaivių pilotų profesija, išbandyti savo galimybes pilotuojant įvairius orlaivius. Šią galimybę suteikia skrydžių treniruoklis. Jis leidžia imituoti keturių lėktuvų tipus. Tai - vienmotoris Cessna-172, dvimotoris Piper Seneca V, turbosraigtinis Beechcraft Suer King Air B 200 ir reaktyvinis lėktuvas Boeing 737. Pretendentai su instruktorių pagalba išmoks paleisti orlaivių variklius, riedėti žeme, skristi vizualiai ir pagal prietaisus, išbandys save avarinėse situacijose. 
Išbandžius save treniruoklyje būsimas studentas-pilotas gaus specialų pažymėjimą.
 
REGISTRACIJA ir INFORMACIJA el. adresu:  asktc@vgtu.lt
    • Puslapio administratoriai:
    • Edgaras Timinskas
    • Gytė Tupčiauskaitė
    • Gediminas Braziulis
    • Jovita Žeimytė
    • Justė Kareivaitė